PostNord ökar sitt engagemang ytterligare i svensk cykel. Företaget, som sedan länge stöttat cykelsporten som både sponsor och aktivitetspartner, sätter nu sitt namn på Vårgårdas World Tour-tävling för damer.
– Vi väljer att utöka vår aktivitet i Vårgårda av framförallt tre skäl. Det handlar om att ge en bra synlighet i en bra tävling, att fortsätta stötta svensk cykel och att vara en naturlig del av cykeltrend som växer sig i allt starkare inte minst bland kvinnorna, säger Nizze Gustavsson, ansvarig för event och sponsring vid PostNord.
– Vi har funnits med i Vårgårdas världscup och World Tour under många år och ser det som en bra och viktig tävling att medverka i. Det känns naturligt att vi därför utökar aktiviteten med att också sätta vårt namn på en bra tävling som har stor spridning medialt.
För Vårgårda CK är PostNords aktivitet en viktig del för att kunna genomföra World Tour-evenemanget.
– Vi är väldigt glada över att PostNord tycker att vår tävling är en tävling som företaget vill synas genom. Det är otroligt viktigt för oss – och för att World Tour ska ha en framtid i Sverige, säger Vårgårdas ordförande Hans Jönsson, till vargardacycling.se